Solstad resirkulerer syv båter

Datterselskaper i Solstad Offshore ASA har solgt syv fartøyer for resirkulering.
Fartøyene er Sea Tiger, Normand Atlantic, Normand Borg, Normand Neptun, Sea Pollock, Far Strider og Far Sovereign.
Fartøyene som skal resirkuleres er definert av Solstad som ikke-strategiske, de er eldre og anses å være irrelevante for nåværende og fremtidige markeder.

Vi er glade for at vi endelig kan starte grønn resirkulering av et stort antall av våre eldste fartøyer.
Disse har alle vært i opplegg over lang tid.
Dette vil tillate oss å øke fokuset på oppgraderinger og utslippsreduksjoner fra kjerneflåten vår av moderne offshorefartøy fremover, sier Tor Inge Dale, Chief Sustainability Officer.

Fartøyene vil bli levert til verftet i nær fremtid.
Salget av skipene vil resultere i en uvesentlig regnskapsmessig effekt for 4.-4.
Resirkulering av disse fartøyene er en viktig del av Solstads arbeid for å være i forkant av bærekraftig og miljømessig drift.
Disse fartøyene vil bli resirkulert ved verftene Green Yard Feda og Green Yard Kleven i Norge.
Vi i Green Yard er stolte og takknemlige for denne avtalen med Solstad Offshore.
Avtalen har et historisk virkeområde når det gjelder miljøvennlig resirkulering av skip i Norge, og den beviser at vår forretningsmodell for sirkulær økonomi virkelig bærer frukt.
Vi er glade for at aktivitetene på de to verftene våre, Green Yard Feda og Green Yard Kleven, kan videreutvikles for en grønnere fremtid, samtidig som de sikrer lokale arbeidsplasser, sier Hans Jørgen Fedog, administrerende direktør, Green Yard Group AS.

Verftene er spesialiserte innen resirkulering av skip, og de følger de strengeste nasjonale og internasjonale avtaler og forskrifter i samsvar med EU Ship Recycling Regulations (EU SRR) og Hong Kong-convention (HKC).

Dette skriver Solstad i en pressemelding tirsdag morgen.

 

 

Lokal annonse :

Du vil kanskje lese...